تکه نانی در کیف / غفاردیندار دبیر آ.پ شهرقدس / داستان
اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

 غفاردیندار  / دبیرآ.پ شهرقدس / داستان

تکه نانی در کیف

آغاز اردیبهشت 1381 هنگام ظهر بود. در دفتر دبیرستان ، نشسته بودیم.  در دفتر دبیران من بودم و او. یکی از همکاران بود. با هم مشغول گپ زدن شده بودیم. کیفش روی میز بود،گاهی نگاه معناداری به آن می انداخت . گفت و گو را با من ادامه داد. باز نگاه معنادار عمیقی به کیفش انداخت.حس می کردم که دغدغه ای اورا نگران کرده است،واین دغدغه به کیف او هم مربوط است. صبح تا ظهر تدریس کرده بود. خسته به نظر می رسید. شیفت بعد از ظهر هم باید سر کلاس می رفت. مظلومیت در وجودش موج میزد. ریش سیاه زیبایی داشت. نورانی بود. دوباره به کیفش نگاهی کرد.به ناچار دستش را به طرف کیف برد. باهمان نگرانی وتردید کیف را به سمت خودش کشید،آنرا بازکرد. به درون کیف نگاهی کرد.حس کردم از چیزی خجالت می کشد، دستش را داخل کیف کرد. انگار داخل کیف دارد دنبال چیزی می گردد. سرش را از توی کیف برداشت  و نگاهی به من انداخت. صحبت هایش را با من همچنان  ادامه میداد. نگاهش به من بود؛ اما دستانش داخل کیف چیزی را جستجو می کرد. انگار آن را یافته بود. تکه ای نان لواش از کیفش درآورد و در دهانش گذاشت. و بریده بریده سخنانش را با من ادامه داد.
بله...! او در درون کیف،مشمایی را که نان در آن قرار داشت، پیدا کرده بود. در حالی که با من حرف می زد، تکه هایی ازنان لواش درون کیفش را می کند و در دهانش می گذاشت و آنرا شیرین و زیبا می خورد. چند لقمه بدین روش خورد. سیرنمی شد.بالاخره نایلون نان را از کیفش بیرون آورد. به من تعارف کرد. من تشکر کردم . مشکل خود را با من حل کرد. بعد به صورت رسمی شروع به خوردن کرد.دهانش پر از نان بود. کلمه به کلمه حرف می زد.همان لواش خالی را طوری زیبا و جانانه می خورد، که گویی بهترین غذای عالم است. بعد ساعت یک شد و به کلاس رفتیم.
   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

دو شنبه 28 اسفند 1396برچسب:, :: 12:15 :: نويسنده : *** راه معلم ***

مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 5496
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1